|
Post by Beedle on Apr 13, 2019 15:51:10 GMT
Hvordan kan vi nå længere ud?Er online rollespil døende? Måske, men vi vil gerne blæse nyt liv i det og til det har vi brug for DIN hjælp! Vi er i gang med det indledende forløb til noget, der kan blive et større projekt. Til det søger vi svarpersoner, der kan fortælle os, om vores projekt er en god ide, og ikke mindst om nogen vil med os på eventyr! Projektet handler om at finde flere, nye rollespillere og vores håb er at vi sammen kan finde en måde, hvorpå vi kan komme bredere ud og reklamere for den fornøjelse, som denne hobby er. For at opfylde dette mål, har vi brug for et samarbejde på tværs af fantasy, heste, fansider og dystopiske verdener. Det er ikke noget vi kan opnå alene, men i første omgang vil vi gerne høre om det er noget I finder interessant, og om folk støtter op om ideen. Vi søger også folk, der vil hjælpe os med arbejdet, da to personer ikke kan repræsentere os alle på en ordentlig måde, eller klare alt arbejdet alene. Det eneste krav er at I brænder for det og er villige til at lægge lidt tid og energi i det! I første omgang vil vi prøve at organisere et træf for de frivillige der melder sig, hvorfra vi kan brainstorme og ideudvikle måder vi kan løse det voksende problem. Søger I generelt mere information er I velkommen til at skrive til os når som helst. Vi håber I under alle omstændigheder vil hjælpe med at besvare dette lille spørgeskema. På forhånd tak for jeres hjælp! The Ghost & Beedle
|
|
Katrina fra TheUnderworld
Gæst
|
Post by Katrina fra TheUnderworld on Apr 13, 2019 16:35:39 GMT
Hejsa Fedt foretagende I har gang i... Kunne være hyggeligt at møde flere som har denne interesse
|
|
|
Post by Beedle on Apr 13, 2019 16:39:00 GMT
Hej Katrina!
Det synes vi jo også! Vi er bare to admins, som kom til at snakke sammen herinde om det og ikke kender hinanden på forhånd, men det er dejligt at høre, at vi ikke er de eneste, der tænker det!
|
|
|
Post by Texas on Apr 13, 2019 16:47:43 GMT
Spørgeskema hermed besvaret 👍
Fedt arrangement, jeg håber, det bliver til noget!
|
|
Krystal
Administrator
{ kodenørd & sideadmin }
|
Post by Krystal on Apr 13, 2019 19:49:07 GMT
Har også besvaret. På min egen side har jeg faktisk kun oplevet stigende aktivitet de seneste år, men jeg synes altid det er godt at arbejde mod at få flere ind i tekstrollespilsmiløjet
|
|
|
Post by Delora on Apr 14, 2019 11:29:46 GMT
Gode spørgsmål, spørgeskema er hermed besvaret og videre sendt til folk der kunne have interesse
|
|
|
Post by Kyllekaj on Apr 14, 2019 20:39:44 GMT
Det er et spændende projekt! Jeg glæder mig til at se hvad det bærer med sig! Jeg har selvfølgelig også svaret skemaet. Greetings from UW :b
|
|
|
Post by Taco on Apr 15, 2019 18:50:55 GMT
Jeg har svaret og vil gerne hjælpe til
|
|
|
Post by The Ghost on Apr 16, 2019 6:01:33 GMT
Update: Vi har pt. 48 der har besvaret spørgeskemaet. Vi havde håbet på mindst 30 - så det går rigtig godt! Der er mange super gode forslag og stor støtte, uanset om folk lige går og føler det samme eller ej. Der er også mange forslag til hvordan vi kan føre alt dette videre. Der er i hvert fald 21 pt. der har givet os oplysninger til at kontakte dem bagefter. Vi vil gerne give folk i hvert fald en uge, måske mere, til at samle så mange svar som muligt. Men jeg ville blot fortælle jer hvilket succes det allerede har været og hvor ellevilde både Beedle og jeg selv er. Også tak til jer, der har skrevet herinde og vist jeres støtte. Vi glæder os til at gå videre med det hele!
|
|
Phoenix, the lone wolf
Gæst
|
Post by Phoenix, the lone wolf on Apr 16, 2019 13:17:55 GMT
Glæder mig super meget over det projekt som i har gang i og glæder mig til at kunne nyde flere online RPG spil med jer!
Phoenix, en The new world spiller
|
|
|
Post by Trinse on Apr 17, 2019 5:30:42 GMT
Hvor er det dog fantastisk, at der har været så stor opbakning om dette - jeg er virkelig positivt overrasket! Stor cadeau til jer for at have igangsat dette projekt, I er for seje! Ønsker jer al held og lykke med det, og glæder mig til at følge med - Trinse fra proelio.dk og kyana.dk
|
|
|
Post by Beedle on Apr 17, 2019 8:45:20 GMT
Hvor er det dog fantastisk, at der har været så stor opbakning om dette - jeg er virkelig positivt overrasket! Stor cadeau til jer for at have igangsat dette projekt, I er for seje! Ønsker jer al held og lykke med det, og glæder mig til at følge med - Trinse fra proelio.dk og kyana.dk Tak Trinse, hvor er du sød! Man kan jo ikke reklamere på Kyana, men måske vil du dele det med dine spillere derinde? Det ville vi blive rigtig glade for!
|
|
|
Post by Trinse on Apr 18, 2019 8:00:46 GMT
Tak Trinse, hvor er du sød! Man kan jo ikke reklamere på Kyana, men måske vil du dele det med dine spillere derinde? Det ville vi blive rigtig glade for! Yes sir, already did! Der er desværre ikke nogen, der har svaret mig på det derinde endnu, men man kan jo altid håbe, at der alligevel er nogen, der lige har kigget forbi og smidt et svar alligevel ^_^
|
|
|
Post by gamechanger on Apr 24, 2019 19:07:20 GMT
Der er i hvert fald 21 pt. der har givet os oplysninger til at kontakte dem bagefter. Nå, proboards slettede så lige hele min post, før den blev postet, så jeg prøver lige igen og undskylder for, hvis nogen ting nu pludselig lyder indforstået, fordi jeg synes, at jeg allerede har skrevet det Hvis I bliver 21 mennesker, der skal mødes og have det her projekt op at køre, er der en del ting, I skal overveje, hvordan I griber an. For 21 mennesker bliver ikke enige, og der kan meget let opstå personfnidder og konflikter. Derfor vil jeg foreslå jer at gøre følgende: Når I mødes, så del folk op i mindre grupper til at brainstorme. Lav et sæt spilleregler for, hvordan brainstormen skal foregå. F.eks. at ingen idéer må diskuteres, modsiges eller antydes at være usandsynlige. Gode idéer kan godt skabes på baggrund af, hvad der først var en dårlig idé. Ingen der afbryder mens en idé forklares. Den slags. Lav desuden forskellige emner, der skal brainstormes på, for det her er et stort projekt, der indeholder mange forskellige elementer. Dem skal I have klar på forhånd. Det er f.eks. 'hvordan finder vi folk, der kan være interesseret i online rollespil?', 'hvordan bør nye spillere tages imod?', 'hvordan sikrer vi at der er et godt fællesskab at blive en del af?' og 'hvordan fastholder vi spillere?'. Det er en proces at komme fra potentiel ny spiller og til at være en fast del af fællesskabet. Der skal udtænkes strategier for alle dele - og hvordan man får hele (eller de fleste, for ellers virker det ikke) det online rollespils fællesskab med på den. Det kan også være et emne i sig selv. Herefter bør folk deles ud i teams pr område, hvor de kan diskutere og udvikle idéerne til konkrete tiltag, der skal sættes i gang og følges op på (strategisk plan med datoer for, hvornår tiltag senest skal være sat i gang, samt opfølgning på, hvordan det foregår). Hvert team skal være stort nok til at kunne bære, hvis nogen falder fra, og små nok til at der kan skabes enighed. Mit bud er et team på 4-6 personer i udgangspunktet. Teamsne bør også tage højde for folks interesser og motivation i de forskellige områder. Der arbejdes frivilligt, så folk hopper fra, hvis de ikke føler, at de kan eller vil bidrage. I to bør dog ikke gå ind i et team. I er 'projektledere'. Det betyder, at I bør stå i en koordinerende rolle, hvor I følger op på, hvad hver team arbejder på, hvordan de griber det an, og at de holder deres plan. Samt sætter en overordnet deadline for, hvornår tiltag skal være i gang. Undervejs skal I sørge for at hver team fungerer. Det vil sige, at hjælpe dem med at holde fokus på det større fællesskab og hvad, der vil være bedst for dette. Ikke bare en enkel side eller dem selv, men hele vores online rollespils fællesskab. Det betyder også, at I ikke må tage side i diskussioner, men skal forsøge at hjælpe dem tilbage på sporet, når der opstår uenigheder, de ikke selv kan klare. I skal ikke komme med forslag, men sikre, at alle føler, at de bliver set, hørt og bidrager med noget, de finder relevant og vigtigt for fællesskabet. I kan påtage enkelt opgaver fra grupperne, hvis nogle er overbebyrdet eller komme med forslag, hvis teamet er enige om, at de gerne vil have jeres vurdering (teamet skal bede om det). For det vigtige her er at tænke på, at I alle gør det frivilligt! Og det her er et kæmpe projekt, der ikke bare løses ved at snakke om det, ligesom der med garanti er en masse følelser involveret i det også. Derfor er det vigtigt, at opgaverne bliver klare og overskuelige, og at der kommer strategier frem, der er til at følge og forstå, så de bliver gennemført med fokus på vores fælles bedste.
|
|
|
Post by Kyllekaj on Apr 25, 2019 9:18:29 GMT
Der er i hvert fald 21 pt. der har givet os oplysninger til at kontakte dem bagefter. Nå, proboards slettede så lige hele min post, før den blev postet, så jeg prøver lige igen og undskylder for, hvis nogen ting nu pludselig lyder indforstået, fordi jeg synes, at jeg allerede har skrevet det Hvis I bliver 21 mennesker, der skal mødes og have det her projekt op at køre, er der en del ting, I skal overveje, hvordan I griber an. For 21 mennesker bliver ikke enige, og der kan meget let opstå personfnidder og konflikter. Derfor vil jeg foreslå jer at gøre følgende: Når I mødes, så del folk op i mindre grupper til at brainstorme. Lav et sæt spilleregler for, hvordan brainstormen skal foregå. F.eks. at ingen idéer må diskuteres, modsiges eller antydes at være usandsynlige. Gode idéer kan godt skabes på baggrund af, hvad der først var en dårlig idé. Ingen der afbryder mens en idé forklares. Den slags. Lav desuden forskellige emner, der skal brainstormes på, for det her er et stort projekt, der indeholder mange forskellige elementer. Dem skal I have klar på forhånd. Det er f.eks. 'hvordan finder vi folk, der kan være interesseret i online rollespil?', 'hvordan bør nye spillere tages imod?', 'hvordan sikrer vi at der er et godt fællesskab at blive en del af?' og 'hvordan fastholder vi spillere?'. Det er en proces at komme fra potentiel ny spiller og til at være en fast del af fællesskabet. Der skal udtænkes strategier for alle dele - og hvordan man får hele (eller de fleste, for ellers virker det ikke) det online rollespils fællesskab med på den. Det kan også være et emne i sig selv. Herefter bør folk deles ud i teams pr område, hvor de kan diskutere og udvikle idéerne til konkrete tiltag, der skal sættes i gang og følges op på (strategisk plan med datoer for, hvornår tiltag senest skal være sat i gang, samt opfølgning på, hvordan det foregår). Hvert team skal være stort nok til at kunne bære, hvis nogen falder fra, og små nok til at der kan skabes enighed. Mit bud er et team på 4-6 personer i udgangspunktet. Teamsne bør også tage højde for folks interesser og motivation i de forskellige områder. Der arbejdes frivilligt, så folk hopper fra, hvis de ikke føler, at de kan eller vil bidrage. I to bør dog ikke gå ind i et team. I er 'projektledere'. Det betyder, at I bør stå i en koordinerende rolle, hvor I følger op på, hvad hver team arbejder på, hvordan de griber det an, og at de holder deres plan. Samt sætter en overordnet deadline for, hvornår tiltag skal være i gang. Undervejs skal I sørge for at hver team fungerer. Det vil sige, at hjælpe dem med at holde fokus på det større fællesskab og hvad, der vil være bedst for dette. Ikke bare en enkel side eller dem selv, men hele vores online rollespils fællesskab. Det betyder også, at I ikke må tage side i diskussioner, men skal forsøge at hjælpe dem tilbage på sporet, når der opstår uenigheder, de ikke selv kan klare. I skal ikke komme med forslag, men sikre, at alle føler, at de bliver set, hørt og bidrager med noget, de finder relevant og vigtigt for fællesskabet. I kan påtage enkelt opgaver fra grupperne, hvis nogle er overbebyrdet eller komme med forslag, hvis teamet er enige om, at de gerne vil have jeres vurdering (teamet skal bede om det). For det vigtige her er at tænke på, at I alle gør det frivilligt! Og det her er et kæmpe projekt, der ikke bare løses ved at snakke om det, ligesom der med garanti er en masse følelser involveret i det også. Derfor er det vigtigt, at opgaverne bliver klare og overskuelige, og at der kommer strategier frem, der er til at følge og forstå, så de bliver gennemført med fokus på vores fælles bedste. Jeg har kigget lidt med i denne tråd i et stykke tid nu, og jeg synes det er et rigtig godt indslag du kom med Gamechanger.
Jeg har selv arbejdet som frivillig arrangør af en mindre festival i 5 års tid, også der havde vi én stor arrangør gruppe, som bestod af alle arrangøre. Vi havde dog forskellige ansvarsområder, så som sikkerhed, pølsevogn, stagehands osv... Det er selvfølgelig ikke relevante grupper til dette projekt, men jeg synes lige som Gamechanger at det er en super god ide at lave små teams, som kan fokusere på bestemte emner der er vigtige for projektet. Men en ting jeg dog har oplevet også kan have stor værdi er at tage nogle emner op i plenum. Det kan være problematiske emner der er svære at komme til en konklusion i, men det kan også være noget som et team er kommet frem til er vigtigt for alle at kunne sige noget om. Et eksempel fra min tid som festival arrangør var et emne som vores politik om stoffer på festivalen. Det var et emne der fyldte meget og alle havde en mening om det, derfor var det også vigtigt at give alle et lille talerum så ingen følte sig overset.
Derfor synes jeg klart at det med teams der kan fokusere på en bestemt ting er en fantastisk ide, men måske det også stadig giver mening at tage nogle ting i plenum. Det er selvfølgelig kun set ud fra min erfaring, men det kan vel være stof til eftertanke når projektet startes mere hands-on.
Det kan jo også være at det kommer naturligt hvad der er team emner og hvad der er plenum emner, men jeg vil mene det er en god tanke at have i baghovedet Eller så lyder det fedt med al den opbakning i har fået indtil videre!
|
|